Serveis

Europa UE

Pla ciutat

Contacto

Acces Novetat

Les “II Trobades Networking Desenvolupament Local Participatiu” organitzats per l'Agència de Desenvolupament Local els dies 16 i 18 d'octubre en la localitat alacantina patrocinats per la Diputació d'Alacant, es van abordar qüestions com la revitalització dels centres urbans i el desenvolupament local participatiu.

L'Agència de Desenvolupament Local de Santa Pola com a segon any consecutiu ha impulsat la celebració d'unes jornades enfocades al desenvolupament local participatiu en el marc del Pla Ciutat Santapolavant, aprofitant les experiències èxit de ciutats espanyoles i les bones pràctiques vinculades a la participació del consistori en projectes europeus de desenvolupament urbà sostenible com els programes URBACT.

El programa URBACT és un dels programes estavella dins de la política de cohesió de la Unió Europea i té com a objectiu fomentar i promoure el desenvolupament urbà sostenible i la innovació a les ciutats europees. El programa URBACT porta funcionant des de l'any 2000 i és un programa que pretén aglutinar tot el coneixement i les bones pràctiques que existeixen en matèria de desenvolupament urbà sostenible, i difondre-les i posar-les en pràctica a través del treball en xarxa, la participació ciutadana i la planificació estratègica.

El primer dia va arrencar amb la presentació del projecte europeu en el qual participa el municipi de Santa Pola, “Activi NGOs” sent liderat per Riga (Letònia), amb un total de 6 països europeus (Finlàndia, Regne Unit, Itàlia, Croàcia i Espanya- Santa Pola), basat en una bona pràctica anomenada com “NGO House”desenvolupada en els últims anys per la capital letona, enfocada en la cerca de nexes d'unió entre l'Administració Pública i la Ciutadania.

A continuació es va donar pas als integrants de la corporació municipal de Medina del Camp (Valladolid), composta per l'Edil de Presidència i Desenvolupament Local, el Tècnic municipal de l'àrea i la Gerent de l'associació d'empresaris “Cercle de Progrés de Medina del Camp”, els qui van posar en valor la necessitat de comptar amb la implicació d'actors socials i la creació de xarxes col·laboratives per a l'execució d'actuacions de desenvolupament local a les ciutats.

De la mateixa manera, es va presentar el projecte “City Centri Doctor”, emmarcat al programa europeu URBACT, van explicar la seva experiència des de l'any 2015, quan van començar a implementar-ho sent integrat en l'estratègia de desenvolupament sostenible “Medina 21 Europa” i finançat amb fons europeus. La raó de ser d'aquest projecte és la idea que les localitats petites poden ser més pròsperes fins i tot a l'ombra de les ciutats més grans si els seus centres urbans poden conservar una bona proporció dels costums i despeses de la població local, així com percebre's com un lloc atractiu per començar o expandir un negoci.

El seu objectiu ha estat la redinamización del centre històric de ciutats mitjanes a través d'idees innovadores basades en la cultura i el coneixement i que provinguin de les pròpies decisions de la ciutadania que participa i viu en ell.

En aquest sentit, es va posar l'accent en la necessitat de disposar d'una estratègia municipal a llarg termini sobre la base d'una planificació estratègica que compti amb una participació ciutadana activa i ben sistematitzada.

Finalment, els ponents van fer un repàs d'altres accions de rellevància dutes a terme des del consistori, com la promoció del municipi a través de fires gastronòmiques i de turisme, la remodelació d'espais públics per propiciar el seu aprofitament al centre històric i la regulació municipal en qüestions com a aparcament dissuasori al centre, la peatonalització i semi-peatonalització de carrers o els horaris d'obertura.

El segon dia de les jornades va ser el torn de Manuel Amat i Antonio de l'Hoyo, dos professionals de la consultoria i les tècniques de venda. Per al primer, la clau de l'èxit en qualsevol negoci passa per “deixar de preguntar-nos què venem, i plantejar-nos para què venem”, així com conèixer la nostra pròpia identitat, marca, diferenciació, com comuniquem i sobretot, la importància de la gestió per processos: planificar, fer, mesurar i millorar.

Tots dos ponents van proporcionar algunes claus per potenciar la identitat de marca, valors corporatius i la comunicació efectiva amb els clients, sense oblidar les habilitats socials necessàries a l'hora de gestionar qualsevol negoci.

En relació a aquestes habilitats, Antonio de l'Hoyo va subratllar la importància de definir amb claredat el teu client objectiu, què li vas a vendre, com l'hi vas a vendre, en què has d'emprar el teu temps per logar els resultats esperats sense sofrir, i sobretot, la importància de la comunicació no verbal i, les relacions de comunicació entre empresa, equip de treballadors i client.

A més d'aquestes segones trobades de Networking de Desenvolupament Local Participatiu, i seguint en la línia desenvolupada del Pla Ciutat Santapolavant, personal tècnic tant l'Agència de Desenvolupament Local com de l'Ajuntament de Santa Pola de la Regidoria de Comerç, tenen previst assistir a unes jornades que se celebraran el dia 25 d'octubre a Barcelona sobre “Vitalizació de Petites/Mitges Ciutats a Europa” on es van a presentar diversos projectes europeus i casos d'èxit duts a terme en diferents ciutats espanyoles i europees finançats per fons europeus.

 

 

ADL Santa Pola
C/Astilleros, 4. 03130
Santa Pola (Alacant)
Tlf: 96 541 71 36
Fax: 96 669 60 39

Seguix-nos també en

Facebook ico Twitter ico Youtube ico Flickr ico Rss ico

Scroll to top